Welkom op VoedingForum.nl

VoedingForum.nl is het forum waar je alles over voeding kan vinden. Zoek naar handige informatie, stel vragen, deel je ervaringen of kom gewoon langs om gezellig te kletsen! Om berichten te kunnen plaatsen moet je jezelf eerst registreren.

Registeren is GRATIS! en kost slechts 30 seconden of minder!

aanmelden

heel erg dun

Alles over het toenemen van lichaamsgewicht kan hier geplaatst worden.

heel erg dun

Berichtdoor Liftz » 24 sep 2014, 13:23

Hallo iedereen,

Ik ben nu ongeveer 4 maandjes actief aan het sporten maar nu zit ik met het volgende. Ik ben 19 jaar, 1.86m en maar 63 kilo. Ik ben in 4 maanden 2 kilo aangekomen maar ik ben nogsteeds heel dun. Ik zit al sinds mijn 15de op dit gewicht en ben nooit echt aangekomen. Avondeten eet ik voor 3 personen en ik eet voor de rest van de dag niet bepaald gezond. Heel veel snacks en dergelijke dus je zou denken dat ik heel dik zou zijn, maar nee! Bij mijn sportschool hebben ze een vetpercentage weegschaal en die geeft 5,8% aan.

Ik kan letterlijk alles eten wat ik wil en ik kom geen grammetje aan! of het nou macdonalds, burger king, chips, snoep, koek het maakt allemaal niks uit. Veel mensen worden misschien jaloers maar ik vind het behoorlijk vervelend.

Nu heb ik veel tips gekregen van mensen in de sportschool en 1 daarvan was dat ik misschien een weight gainer moest nemen. Nou ben ik niet zo bekend met weight gainers en vroeg ik me af of dit echt nuttig is en welke ik dan zou moeten nemen. Op dit moment neem ik al een whey shake in de ochtend en in de avond maar merk niet veel resultaat. Ik hoop dat ik genoeg verteld heb, als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Groeten,

Rik
Liftz
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 25

Re: heel erg dun

Berichtdoor Chris » 24 sep 2014, 17:36

Ten eerste welkom op het forum!

Liftz schreef:Bij mijn sportschool hebben ze een vetpercentage weegschaal en die geeft 5,8% aan.

Geen waarde aan hechten, klopt toch niet. Ding kan er met gemak 10% naast zitten.

Liftz schreef:Ik kan letterlijk alles eten wat ik wil en ik kom geen grammetje aan! of het nou macdonalds, burger king, chips, snoep, koek het maakt allemaal niks uit.

Ik ken je probleem maar al te goed... veel mensen in mijn omgeving hebben hetzelfde. Aan de ene kant best relaxed omdat je relatief veel kan eten en geen grammetje vet aankomen, sommige zouden daar een moord voor doen. Aan de andere kant heel vervelend als je wilt aankomen.

Liftz schreef:Nu heb ik veel tips gekregen van mensen in de sportschool en 1 daarvan was dat ik misschien een weight gainer moest nemen. Nou ben ik niet zo bekend met weight gainers en vroeg ik me af of dit echt nuttig is en welke ik dan zou moeten nemen.

Het kan nuttig zijn, maar het is niet perse noodzakelijk. Het is een beetje een persoonlijke kwestie... een weightgainer is niks meer dan vloeibaar eten en ik eet liever voeding dan dat ik het moet wegdrinken. Nogmaals, dit is mijn mening dus als jij calorieen vloeibaar wilt binnenkrijgen moet je dat vooral doen.

Welke je moet nemen is een lastige vraag, er zijn er namelijk nogal wat. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat je hem NIET bij een fysieke winkel, zoals de Tuinen of iets wat er op lijkt, moet kopen want dat is gewoon dure troep. Bij een echte supplementen winkel zou ik ook niet aanraden want ook daar is het erg duur. Je kan beter gewoon bij een webwinkel kopen zoals bodyenfitshop of xxl nutrition.

Liftz schreef:Op dit moment neem ik al een whey shake in de ochtend en in de avond maar merk niet veel resultaat.

Je hebt werkelijk waar geen ene fluit aan whey shakes als je niet genoeg calorieen binnenkrijgt. Aankomen heeft te maken met calorieen in tegenover calorieen uit. Dus je moet gewoon meer eten dan dat jij verbruikt aan energie. Je kan 5 shakes op een dag nemen, als je niet genoeg energie binnenkrijgt kom je niet aan, klaar.

Ik denk persoonlijk ook dat je helemaal geen shakes nodig hebt, want als je echt zoveel eet haal je je eiwit makkelijk zonder whey.
Chris
VIP lid
VIP lid

Berichtdoor YaLaBrah » 24 sep 2014, 18:14

Zelfde probleem, ik eet 5000 kcal om aan te komen.
Ik woog 54kg bij 178cm toen ik 18 was.

Serious mass is voor mij DE weightgainer.
Veel vitaminen en mineralen, 50 gram eiwit, 1250 kcal, nog wat andere dingen die je kunnen helpen.
Meestal mix ik die in de blender met 150 gram pinda's en 100 gram havermout.
Zo heb ik 2500kcal waarvan 100 gram eiwit, allemaal in 1 grote shake die naar snickers smaakt.
Naast dat eet ik dan nog 2500 kcal aan vast eten en eventueel whey shakes.
Don't be afraid to change. You may lose something good.. but you may gain something better!
YaLaBrah
Trainer
Trainer

Leeftijd: 32

Berichtdoor Liftz » 27 sep 2014, 15:06

2500 calorieën in 1 shake?! haha is dat niet wat een normale man per dag moet hebben?

Ik denk toch maar dat ik een weightgainer ga proberen, want ik eet al best veel. Heb echt geen zin om nog meer te gaan eten.

Die Serious Mass lijkt me wel wat... waar kan ik die het beste kopen?
Liftz
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Chris » 27 sep 2014, 19:24

bodyenfitshop of xxl nutrition (Google maar)
Chris
VIP lid
VIP lid

Berichtdoor Liftz » 28 sep 2014, 20:02

pff wel erg duur. Hoelang doe je met zo'n zak?
Liftz
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Chris » 29 sep 2014, 10:49

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je neemt op een dag. Ik denk dat je er wel een maandje tot 6 weken zoet mee bent als je het 1x per dag neemt.
Chris
VIP lid
VIP lid

Berichtdoor Liftz » 29 sep 2014, 11:49

Wat vinden jullie van deze

http://www.bodyenfitshop.nl/weightgain/ ... erfection/

Is veel goedkoper en volgens mij weinig verschil
Liftz
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Chris » 29 sep 2014, 17:42

Heb ik wel eens gehad, vond het niet te drinken. Heel korrelig en je moet er 2 liter water bijgooien wil het een beetje mengen. Maar op zich zou ik niet veel waarde aan mijn mening hechten want Serious Mass vind ik ook niet weg te krijgen.

Sterker nog, ik vind vrijwel alle weightgainers niet zo lekker :P Goed antwoord ja ik weet het.
Chris
VIP lid
VIP lid

Berichtdoor Badeend » 30 sep 2014, 16:24

Je kan ook je eigen weightgainer maken. Koop havermout en eiwit en dan gewoon in de blender, dan ben je nog het goedkoopste uit
Just lift.
Badeend
Lid
Lid

Leeftijd: 30

Volgende

Keer terug naar Aankomen