Welkom op VoedingForum.nl

VoedingForum.nl is het forum waar je alles over voeding kan vinden. Zoek naar handige informatie, stel vragen, deel je ervaringen of kom gewoon langs om gezellig te kletsen! Om berichten te kunnen plaatsen moet je jezelf eerst registreren.

Registeren is GRATIS! en kost slechts 30 seconden of minder!

aanmelden

Spieropbouw schema

Alles over trainingsschema's kan hier geplaatst worden.

Spieropbouw schema

Berichtdoor Liftz » 24 sep 2014, 08:39

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik had een aantal vragen. Heb al een vraag gesteld over mijn voeding en nu heb ik er ook nog eentje over training.

Ik volg nu dit schema voor een maandje of 4:

Maandag: Rug bicep tricep onderrug
Dinsdag: Schouder
Woensdag borst tricep bicep en buik
Donderdag schouder
Vrijdag Rug bicep
Weekend vrij

Benen kan ik niet trainen wegens een knieblessure. Ik ben in die 4 maanden 2 kilo aangekomen en er werd mij verteld dat dat best wel weinig is voor een beginner. Ik vroeg me dus af wat ik kan verbeteren aan dit schema!

Groeten,

RIk
Avatar gebruiker
Liftz
Nieuw lid
Nieuw lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 20 sep 2014, 14:41
Leeftijd: 25

Re: Spieropbouw schema

Berichtdoor YaLaBrah » 24 sep 2014, 17:49

Dat je niet meer dan 2kg bent aangekomen heeft meer te maken met je kcal inname.

Maar los daarvan is het schema ook een beetje slecht.
Rug is een veel en veel grotere spiergroep dan schouders.. dus waarom doe je op rug dag 2 spiergroepen er bij en op schouder dag geen 1?
En waarom train je zoveel armen vergeleken met de romp spieren?
Je gebruikt je armen al bij romp oefeningen, dus je zou eigenlijk amper nog losse arm oefeningen hoeven doen.

Ook denk ik dat op deze manier sommige spiergroepen niet genoeg tot rust komen.
Je kan het beter opsplitsen in delen die niks met elkaar te maken hebben.
Iets als:
Rug, bicep
Borst, tricep
Schouder, buik

Of:
Borst, schouder, tricep
Rug, bicep, buik

Normaal gesproken komt er dan nog een been dag bij, maarja je geeft aan dat dat niet gaat.
Don't be afraid to change. You may lose something good.. but you may gain something better!
Avatar gebruiker
YaLaBrah
Trainer
Trainer
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 20 jun 2014, 02:43
Leeftijd: 32

Re: Spieropbouw schema

Berichtdoor Marvin_B » 24 sep 2014, 20:54

Ik snap ook niet helemaal waarom je 3x in de week biceps doet. Is hier een specifieke reden voor? hoe heb je dit schema in elkaar gezet.
Avatar gebruiker
Marvin_B
Nieuw lid
Nieuw lid
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 18 sep 2014, 13:43
Leeftijd: 26
Woonplaats: Rotterdam

Re: Spieropbouw schema

Berichtdoor Liftz » 26 sep 2014, 15:33

Ik ga verder met:

Rug, bicep
Borst, tricep
Schouder, buik

Heb het even nagevraagd bij mijn sportschool en 3x biceps is blijkbaar echt teveel. Ik deed dat juist omdat ik hele dunne armen heb. In ieder geval bedankt ik ga aan de slag :mrgreen:
Avatar gebruiker
Liftz
Nieuw lid
Nieuw lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 20 sep 2014, 14:41
Leeftijd: 25

Re: Spieropbouw schema

Berichtdoor YaLaBrah » 27 sep 2014, 12:53

Top!
Don't be afraid to change. You may lose something good.. but you may gain something better!
Avatar gebruiker
YaLaBrah
Trainer
Trainer
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 20 jun 2014, 02:43
Leeftijd: 32

Re: Spieropbouw schema

Berichtdoor powergirl88 » 28 sep 2014, 08:02

Meer is niet altijd beter he. Ik denk dat 3x biceps in de week een beetje overkill was geweest
Avatar gebruiker
powergirl88
Lid
Lid
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 12 sep 2014, 17:46
Leeftijd: 30
Woonplaats: Gouda


Keer terug naar Trainingsschema's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron